1 feb. 2011

Spegel, spegel..


Jag tittar mig i spegeln för tusende gången för idag. Drar ut skinnet som hänger på magen.. När jag har byxor på mig så har jag dem högt upp så att jag inte ska få så mycket valkar av allt skinn. Drar ner tröjan jag har på mig för att dölja att byxorna sitter så högt upp. Tar helst på mig en stor tjocktröja för att dölja det som kan döljas.

NÄR ska jag sluta gömma mig? Okej, jag tycker inte om min kropp så mycket MEN väldigt mycket är skinn. Vilket det tagit mig ända tills nu för att inse. Jag kan göra något åt kroppen (vilket jag också ska göra) men skinnet kommer jag inte kunna påverka.. Det tar den tid den behöver.
Men jag vill skaka om mig själv och fråga varför jag gömmer mig, jag behöver kanske inte gå i midjeskurna jeans och magtröjor men att gömma sig i stora kläder hjälper inte mig genom det här. Bryr sig någon annan om mina skinnvalkar?? Bryr sig någon om att mitt hår alltid är tråkigt och att jag aldrig har någon frisyr? Förmodligen inte!

Inga kommentarer: