8 feb. 2011

En ledsam dag..

Ja, vi har haft två katter.. Den ena katten är en riktigt innekatt och vill knappt gå ut, och den andra vill väl egentligen springa som hon vill. Men för oss är det svårt att gå upp mitt i nätterna och släppa ut henne.. De två har ibland kommit jättebra överens och ibland har det vart rena helsiket. Det är en hankatt och en honkatt, och jag misstänker lite sadist i hankatten. Han jagar honan så tussarna ryker, sen sitter han i ett hörn och smaskar ondskefullt på tussarna... Hjälp???
I alla fall så har honkatten bott hos mamma och Micke i deras nya lägenhet, det funkade inte alls eftersom hon kissade i soffor trots att hon hade låda och mat. Anledningen trodde vi var att hon ville vara ute, så hon fick flytta tillbaka hit.
Då hade vi hon och hankatten igen, det funkade så att honkatten satt under en säng och sprang ut när hon fick chansen. Hankatten har nu flyttat till min bror, och nu andra natten som hon är själv här i huset.. (med oss då) så tar hon och kissar i vår soffa!!!!!
Barnens fårskinnsfäll, dunkudden som hör till soffan, två soffdynor ända ner till skumgummit och soffryggen!!! Det gör mig ledsen, för det betyder väl i princip att vi inte kan ha kvar henne. Jag tänker inte stå o torka kiss, eller tvätta soffan varje dag! Och ingen vill väl ha en kissande katt, så det gör ont i hjärtat att säga att hon förmodligen får flytta till katthimlen inom en snar framtid.. Det är aldrig kul när såna här situationer uppstår!

Ska i alla fall ta mig en dusch snart, Toffe är hemma så jag kan få duscha ifred medans han ser efter barnen. Sen ska vi väl ta o äta lite frukost och se när vi får komma till Mia, och senare lät det som att vi skulle få besök av tjejerna :)

2 kommentarer:

SandraMadeleneJohansson sa...

Är hon steriliserad?

Jag hade en honkatt som gjorde precis likadant. Jag tror inte det beror på att hon vill ut, hon protesterar mot något.

Min honkatt var steriliserad och började helt plötsligt att kissa inne, i sängen m.m. Så jag skaffade mig en stor bur där jag fick plats med kattlåda, mat och en liten sovplats. Där fick hon sitta på natten och när vi inte var hemma. Hon fick sitta i buren i Ca. 3 veckor och efter det så slutade hon. Sen kissade hon någon gång igen så då åkte buren fram, körde samma visa igen och efter det så slutade hon.

Testa det innan ni tar beslutet om att ta bort henne. Det behöver inte vara den enda utvägen.

Anonym sa...

Testa strö kattmat på ställen hon kissar för en katt kissar inte på samma ställen hon äter.. kan ju vara värt att prova.