18 feb. 2011

Att vara mamma...

Jag vill vara den bästa mamman för mina barn. Jag älskar dem så högt, och kommer alltid göra allt för dem. När de föddes så var de ganska gnälliga, vi har hela tiden tänkt och sagt att det förmodligen blir bättre. Jag sitter i fåtöljen i hörnet med Noel sovandes i min famn. Jag är helt slut efter den här dagen.
Gröten tog slut och bilen startade inte.. Bestämde mig för att ta vagnen, då ramlar sufletten av helt. Tog vagnen ändå och försökte ta en filt för att hålla solen borta, det funkade inget vidare. Barnen var ledsna hela tiden, jag kände att det blev så mycket så jag stod som ett fån och grät på väg till affären..
Vad gör jag för fel? Jag försöker andas och vara lugn.. Det är när inget hjälper som jag blir stressad. Jag känner mig värdelös, och jag funderar på hur dåligt man kan må av "hemma-stress". Det börjar bli lite mycket...

2 kommentarer:

SandraMadeleneJohansson sa...

Men vännen...

Du är nog inte ensam om att känna så ibland... Jag vet hur det är när man är känslig, saker gå sönder, man är trött och allt går bara emot en. Det blir bättre jag lovar trots att de just nu känns PISS och låt dig själv känna så också.

Men du, försök med mer rutiner för gossarna, försök hålla rutinerna, efter ett tag så blir det säkert bättre. Och om det är en fas så kommer den gå över, det vet du ju men du har all rätt att känna dig trött och slö. Du är inte en dålig mamma för det eller värdelös!

Ni gör ju ett kanonjobb med era små, så unga och så duktiga! Menar inte att klappa er på huvudet men jag tycker seriöst att ni gör ett kanonjobb!

Kram! Mys ner er i soffan och bara ta det lugnt, släpp allt annat för ett tag :)

Åsa sa...

Tro mig det blir bättre med tiden !! herregud man lär sig hela tiden som förälder .. jag tycker ni som är förstagångs föräldrar gör ett superjobb .. för jag är tacksam för att jag hade de andra barnen innan =) för det betyder att man kan rätt mycket . det är bara det praktiska med två som man ska lära sig ..
Så bara andas lugnt och tänk att du är faktiskt bäst till dina barn och behöver du gråta så gör det .. det älskar dig lika mycket iallafall ..

ha en skön helg

Kram Åsa