21 jan. 2011

En fin dag!

Vilket fint väder, precis som igår så det blir en promenad men jag ville ta tag i "skiten" här hemma. Tvätt, städ och disk.. Tänkte att vi skulle få besök ikväll, och jag vill att mitt hem ska skina. Ha ha ha, för det är ju så lätt med två små älskade troll som slänger mat på golvet och såna saker. Men jag ska i alla fall försöka få bort de största dammråttorna och de grovaste skräpen från golvet.
Kommer en kille och ska titta på badrummet vid tre, så då ska det se okej ut också. Han ska alltså köpa badrummet och bosätta sig där inne veckovis.
Ha ha haaa, jag vet inte vad det är med mig idag!! Han ska inte köpa badrummet, och inte bosätta sig där utan han ska göra en utvärdering på hur mycket det kommer kosta att göra ordning det. Det är inte omgjort på 30 år ungefär, och det är inte så att det är kakel eller något utan det är sån där ful tapet som spruckit och haft sig.
Jag är i alla fall på väldigt bra humör, har vääldigt dålig humor och skulle önska att jag kom iväg och tränade men jag får träna lite kondition genom att springa i backar med vagnen ;)
Hade en dålig kväll igår, och jag VET så väl att Paulina har rätt med det här inlägget men jag kan inte acceptera mig själv. Jag önskar så att träningen satt som ett skott, och jag är så glad över att mamma kommer hjälpa mig med barnen så jag får komma iväg men jag önskar att det var lite lättare än så. Önskar att det var lättare för Toffe att ta barnen, men det kommer nog kanske. Jag känner mig instängd i en alldeles för stor kropp, och den enda som kan göra något åt saken är jag. Men jag kan ju inte direkt ta med mig barnen till gymmet (synd att de inte har barnpassning, ha ha) så tack, mamma, för att du ger mig den här möjligheten!
Jag vill vara den levnadsglada människa jag egentligen är, och inte den här mulliga (tjocka med ett grovare ord) tjejen som är ledsen och vilsen. Jag trivs inte, och nu är det verkligen dags att ändra på mig. (Så länge jag har hjälp ;P )

1 kommentar:

Paulina sa...

Du kan börja med att acceptera en bit i taget. Allt behöver inte komma på en gång! Det är ett stort framsteg att du bestämt dig för att försöka må bra! Det är på rätt väg :D