8 dec. 2010

Bränt kaffe..

Ja, det har varit en härlig natt. Grabbarna är så duktiga, däremot är de gnälliga och grötvägrar nu. Jag ska till MVC för att få plåster sen, så jag ska packa in båda grabbarna i bilen, parkera på en parkering låååångt bort (tycker jag) och bära båda två, in och få plåster (skulle tro att det tar cirka 1 minut) och sen ut till bilen igen. Som tur är har jag Paulina!! Hon skulle hjälpa mig eftersom Toffe sover och barnens mormor hade lite fullt upp.

Ja, just ja.. "kokplattan" på kaffebryggaren är KOLSVART och bränner alltså allt kaffe... Igår skulle jag färga min utväxt, med hjälp av min kära sambo.. Tittar mig i spegeln efteråt och inser att vi missat uppe på huvudet. Nu är det ju inte sån kontrast mellan min färg och utväxten men det kändes TRÅKIGT!
Och denna förbannade visdomstand!! Vill inte le, prata eller skratta för det gör riktigt ont!

nu får jag sätta fart, eftersom grabbarna inte samarbetar och jag ska vara där kvart i tolv och de fortfarande sitter i pyjamas och inte är mätta...........


Appropå kaffebryggaren, det är ju inte så att det inte går att köpa en ny. MEN där vi tittat så kostar dem minst 399 och det har vi INTE lust att lägga ut..

Har nu vart hos BM och fått mitt plåster.. Tänk att få barnen i overallerna, i bilstolarna, in i kalla bilen, parkera, bära båda två till parkeringsautomaten och tillbaka för att lägga i pengar och biljett (här någonstans kom Paulina i alla fall, TACK) in till BM och som jag misstänkte tog det ungefär 1 minut och sedan tillbaka till bilen, in med barnen, hem, in med barnen som somnat så jag lät dem ha overallerna på sig OM de skulle sova tills vi ska iväg om cirka 1,5 timme. Man vet aldrig :-)

Nu ska jag ta tag i disk och städ medans de sover.

Inga kommentarer: