7 nov. 2010

Trötta familjen.

Ja, vi har legat i sängen tills några minuter sen bara. Fy och fy :-)
Var på en promenad igår, vet inte om den gjorde susen. Blir nog en till idag eftersom det är så fint väder.

jag sitter och skrattar åt pojkarna bredvid mig, Noel har blivit så "livlig".. Han ler åt allt, sprattlar med kroppen och vill inte alls sitta still. Leon är lite mer stillsam och lite mer svårflörtad. Men vilka goa ungar jag har!!
Hörde en rätt rolig kommentar på tv i morse. Inte korrekt citerat, men nästan. "Jag tappade bort mig själv när vi fick barn, men det gör ju faktiskt ingenting eftersom jag inte tyckte om mig själv."
Och det där har jag tänkt på på sistonde. Jag saknar inte bara Emma något längre.. Jag ÄLSKAR att vara mamma, det är det bästa som finns. I början var jag nog lite förvirrad. Inte kommit in i mammarollen ordentligt och sådär, men nu känner jag mig riktigt bekväm trots att jag inte tycker om min kropp. Men allt det där tänket är ju kvar i den jag var förut, numer är jag en annan människa. (just kroppen skrev jag ju om i ett tidigare inlägg och det är ju när det tänker på det som jag blir ledsen) Förutom att jag kan vara grinig ibland (hoppas jag någon gång ska gå över) så tycker jag om den jag blivit.


Nu ska busungarna ha gröt!!

Inga kommentarer: