17 nov. 2010

Promenad..

Ja, vi har vart på promenad i två timmar och det var så skönt. Lite lagom kallt!
Har hälsat på barnens mormor, träffat Paulina (Paulina följde med och handlade)
Det har varit så oerhört skönt att göra någonting, missade dock gröten ( min frukost ) eftersom vi var borta så länge.
Men nu har grabbarna fått stroganoff och pasta med grönsaker, så jag ska äta lite risott (ris, tonfisk och majsblandning)

Såhär ser det ut nu när jag startar viktnedgången:

160 - 162 cm lång
71 kg
Midjemått : 90 cm
Höftmått: 101 cm

Det här känns inte ett dugg bra att skriva, läsa eller tänka på.

Min målvikt är 56 kg, och att måtten givetvis ska krympa för ofta så är ju inte vikten "rättvis"

Trots att jag inte ätit speciellt mycket så går jag inte ner i vikt, Kanske för att jag till och medäter för lite, men nu är det dags för förändrig. Både för mig själv och för grabbarnas skull.
Egentligen handlar det inte om att vara så smal som bara går, utan om att må bra och att trivas i sin kropp. Men jag tror att jag mår mycket bättre om jag går ner i vikt.
Jag är så irriterad hela tiden, och jag hoppas att även detta kommer att förändras.

2 kommentarer:

SandraMadeleneJohansson sa...

Men 56 kg är inte det för lite? Jag vägde 56 kg innan jag blev gravid och då är jag 6 cm kortare än dig. Och jag kommer inte ihåg att jag var tjock då ;)

SandraMadeleneJohansson sa...

Men du , det är jag som är virrigare än virrigast. Jag vägde 49kg innan jag blev gravid, inte 56kg :P

haha, sorry!