11 sep. 2010

Dumlemuffins med creme cheese

Så nu har jag gjort av med lite energi på bak.. Jag vet att en del bak kanske är onödiga, men jag vet verkligen inte vad jag ska göra av allting?!!

Idag blev det iallafall dublemuffins med creme cheese frosting!

Ingredienser muffins:
2 ägg
1 ½ dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
100 gram smält margarin
1 påse dumle

Frosting:
100 gram philadelpihaost
25 gram smält margarin
4 dl florsocker (jag tog lite mer för att få en mer fast frosting)
Karamellfärg ( jag tog "himmels blå" )


Vispa ägg och socker pösigt, blanda i margarinet och mjölken.
Rör i mjöl, vaniljsocker och bakpulver, hacka dumlen i grova bitar och rör även i den

Ställ in i ugnen på 210 grader i cirka 12-15 minuter


Rör under tiden ihop frostingen:
Häll ner philadelphiaosten och blanda ner det smälta margarinet..
Blanda sedan i florsockret medans du rör om tills du fått en stadig "kräm".

Låt muffinsen svalna en liten stund och spritsa, alternativt bred på frostingen..
Det kan bli lite rinnande, men ställ då in i kylen och tag fram någon minut innan servering..

2 kommentarer:

Linda sa...

Måste Tipsa om super goda muffins som ja gjorde härom dagen,gör grundreptet på muffins och ha i 3 till 4 mosade bananer i smeten super goda

Anonym sa...

Blev de goda? Ser ruuuskigt goda ut!