3 aug. 2010

Tips, innan jag blir tokig!

Snälla, ge mig tips innan jag blir tokig och tappar förståndet. Barnen sover knappt på dagarna och äter heeela tiden och har gjort i flera veckors tid. Jag har försökt dryga ut på maten men det går inte, för de skriker och skriker tills de får mat. De sover inte längre än en halvtimme de stunder de sover, de är nöjda i högst 20 min och sen börjar de gnälla för att sedan skrika lungorna ur sig. Jag älskar grabbarna, men jag orkar inte ha det såhär. De somnar och sover riktigt bra på kvällen, efter att de skrikit som galningar och ätit jättemycket och kan då sova fyra - fem timmar i sträck och det är ju underbart!! Sedan börjar det igen och håller på tills nästa kväll igen. De vill äta varje eller varannan timme, ibland oftare än så.. Jag ammar och jag ger mer ersättning nu och de släpper taget och vill absolut inte ha mer. Vad kan vi mer göra?

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Har du pratat med dem på BVC? Verkar ju som om de inte blir nöjda dagtid eftersom de inte kan sova så länge.. De kanske har gaser i magen eller kolik. Finns ju minifom att köpa på apoteket att ge..

Förstår att det är otroligt jobbigt när de skriker mer eller mindre hela dagarna just nu..

Har inget direkt tips att lämna heller, men hör med BVC som sagt.

Lycka till och jag håller tummarna för en förändring för pojkarna!