25 aug. 2010

Nya liv...?

Näe, inte riktigt.. Somnade i soffan vid elva igår, ungefär en timme efter grabbarna somnat efter MYCKET gnäll! Vid tolv väckte Toffe mig för då skulle han åka och jobba och jag skulle krypa ner i sängen istället. Somnade fort som tusan och som vanligt vaknade någon av dem ( Noel i det här fallet ) och ville ha mat vid två och sedan sov han i min säng tills Leon vaknade. Leon sov mellan tio igår kväll och fem imorse, det var HÄRLIGT! Grabbarna var som vanligt väldigt glada och pigga vid klockan sex, suck! Då var det bara att kliva upp en stund, ungefär samtidigt som Toffe kom hem. Åt lite frukost, drack det livsviktiga kaffet och försökte få barnen att somna om igen, säkert! I en timme funkade det och sedan satte vi oss vid tvn vid halv nio, vid nio var de helt omöjliga så tankade i dem lite grann och tog en snabb promenad på fyrtio minuter. Hade tänkt att bli av med återstående graviditetskilon plus några till ;-)
Har vart tillräckligt lat nu, mår inte bra i min kropp. Å andra sidan, skulle jag väga femtio kilo skulle jag må lika dåligt iallafall eftersom jag för ungefär 2 år sen vägde 56 kg och tyckte att jag var superfet. Och nu är det ju ett antal kilo till.. Innan jag träffade Toffe åt jag inget godis, inga chips, ingen dricka men möjligen glass. Sen så kom han och jag blev extremt godissugen!! Men nu är det slut med det, för jag vill må bra och jag vill att grabbarna ska få komma ut och få luft varje dag. :-)
Grabbsen ligger nakna på en filt på golvet, tyvärr har det väl hänt både en och två olyckor ;-)
Jag ska sätta dem i en varsin babysitter och kasta mig i duschen eftersom de inte är ett dugg sugna på att ligga här under tiden.
Ska sen röja lite i köket, vardagsrummet och kanske någon mer stans.. Måste fördriva sötsuget på något.

Imorgon är det dags för mig att bege mig till MVC, på fredag är det vaccinering för pojkarna och på fredag eftermiddag har vi barnvakt och ska åka till Örebro och vara bara Toffe och Emma för en stund. Inte mamma och pappa!

Duschen kallar, och två grabbar som ska sköljas av lite. :-)
Ska försöka lägga upp lite bilder sen, men... jag har ju råkat tappa bort sladden till kameran.. :-O

2 kommentarer:

I väntan på Liten sa...

Åh vad kul! och detsamma, älskar gravid- och mammabloggar :)

Sara sa...

hehe jaa, skrev nog till och med lite fel.. när hon var 23 hade hon 5 barn :) Hon fick mej som 18 åring..

mm, 4 små blöjbarn kan inte vara lätt! har ni tvillingar i din släkt?