25 jan. 2011

Tisdag..

Här sitter vi, Noel och jag.. Han vrååååååååålar när han ligger i sin säng, inte vidare trevlig gosse då! Sov själv i natt, min sambo somnade på soffan och gick inte att väcka. När han sedan kom in och la sig klockan sex i morse, så var han skitsur för att jag inte hade väckt honom. Dock så lät det ungefär såhär igår: Toffe.. Toffe! TOFFE! TOOFFEEE!! *PET PET PET* med några minuters mellanrum så jag tyckte nog att jag gjorde ett (många tappra) tappert försök.
Pojkarna sov i alla fall hela natten, Leon vaknade halv sex för mat och det kändes ändå helt okej. Brukar sova med stängd sovrumsdörr, men hade den öppen i natt och jag funderar starkt på om det kanske var så att luften blir annorlunda så det ska jag ha i natt också och hoppas på en lika bra natt.
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, ta en sväng med disken och sen mysa i soffan med Noel framför lite OC.
Har glömt tvätt i maskinen också... Hade det varit för ett tag sen så hade jag aldrig kunnat lämna det på kvällen, jag har nog blivit lat! Jag som så stolt en kväll i höstas sa till Toffe: - Jag har nog fått rätt bra sjävldisciplin, jag skulle aaaaldrig lämna tvätt i maskinen nu.. Tänk att förut gjorde jag det hur som helst!
Jag har nog blivit av med min självdiscipling, och kvällsdisken brukar det bli sådär med. Men jag prioriterar hellre sömn, och så tar man tag i disken på morgonen.

Nu tycker Noel att det är dags för någonting annat, så disken får nog vänta lite till!

Inga kommentarer: