3 dec. 2010

En liten resa..

Det var en lång, men underbar tid som vi väntade på er!
Vecka 9 ungefär..
Vecka 17 (16+4)

Vecka 19 (18+4)
I vecka 19 (18+2) var vi på ultraljud och fick
se att allting såg bra ut!

Vecka 23 (22+3)Vecka 28 (27+5)

Vecka 34 (33+5)
I vecka 33 (32+5) fick vi åka in till förlossningen pga att
värkarna hade dragit igång. De stoppade förloppet med
Bricanyl (de mest äckliga bikverkningarna jag vart med om)


vecka 37 (36+5) OJ, OJ, OJ!
Eftersom pojkarna väntade med att komma tills dagen innan BF
(BF var 16 maj) så blev sista kortet taget den 10 maj,
5 dagar innan förlossningen
vecka 40 (39+0)



Och som sagt, 5 dagar efter sista bilden
kom de små pojkarna vi väntat så på,
den 15 maj 2010! Snart 7 månader sen.

1 dag gamla i webbisautomaten

2 dagar gamla
Leon, med en födselvikt på 2742 gram och en längd på 48 cm
Storebror kom 17:05
Noel, med en födselvikt på 2710 gram och en längd på 49 cm
Lillebror kom 17:13

Den bästa dagen i mitt liv!!

5 kommentarer:

Carro sa...

Ja verkligen, ska bli så kul när dom säger vad de är där på förlossningen, för jag är säker på att de är en pojk och robin en flicka :P haha.
Oj där var den verkligen stor, fast jag tycker inte min mage är mycket mindre än din där och då har du 2 st bebisar där inne :P hah.

Carro sa...

Jaa! Jag har alltid tänkt att första barnet så ska jag inte ta reda på kön, så Robin fick helt enkelt acceptera de, för han vela veta först egentligen :P Ja kan tänka mig de, ja precis. Är rädd nu när man går över att bebisen blir alldeles för stor :P
Nja, han var mer nervös förut och skulle aldrig kunna tänka sig att klippa nån navelsträng och så. Men nu så vill han bara att de ska hända nå nåt gång och vill även klippa den :) men får se när de väl är dags, tror han kommer vara GANSKA vit i ansiktet ändå ;p haha

Carro sa...

Ojoj snacka om att den verkligen växte på bara några veckor, ser nu vad den verkligen sjunkit där sista tiden. Och de har min gjort nu på bara några dagar också, plus att jag gått ner i vikt litegrann, så jag hoppas de är på g för mig snart.

Hahaha jaa kan tänka mig att de vart mycket för han eftersom han fick uppleva "två" förlossningar på en och samma gång och första gången också :P haha. Robin svimmar väl han mitt i allt så dom börjar ta hand om han istället så jag kommer bli tokig :D haha.

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

Så fin mage och vilka bedårande pojkar<3

bagerskan sa...

Jisses vad bebissjuk man blir...! Och då har jag ändå en liten kille på 21 månader!
Du har väl inte missat Bagerskans julkalender - fylld med härliga tävlingar, kram Karin