10 juli 2010

Besök..

Vi har några kvällar nu haft besök av en liten igelkott som gärna smaskar på lite kattmat och idag gick det även att klappa på den, dock med handskar ;-) Den springer upp på våran altan och hundarna blir som tokiga när de får syn på den.. Men våran ena katt däremot, han sitter gärna och äter med igelkotten. Ska se om Toffe kan skicka över bilderna till min telefon så kan jag lägga upp lite "naturbilder", haha.

Fick mig en liten tupplur med Noel bredvid förut, efter det fick jag så mycket mer energi så på kvällssidan pysslade vi ute med lite gräsklippning och lite rensning av plattor. Men pojkarna ville inte sova så länge så jag får lov att fortsätta arbetet imorgon. Men först och främst ska jag baka en tårta till min goa bror som fyllde 21 år idag, men mamma och micke kommer hem imorgon så jag tänkte att vi kunde fika och fira honom då. Av mig och Toffe fick han två snusdosor.. Vet hur lamt det låter, men det var något han behövde och ekonomin är ju inte riktigt på topp men han ska få något bättre när vi har lite bättre ställt.

Jag har även hunnit med disken och lagat mat.. Imorgon ska jag ta och röja lite mer och försöka ta mig ut på en promenad.. Dessa dagar som varit har det liksom inte funnits varken tid eller ork till att gå ut och gå men jag känner hur kroppen skriker efter luft och promenad..
Ska även försöka dra ihop ett gäng en gång i veckan och spela fotboll, för skojs skull. För fotbollen är verkligen något jag saknar, men det finns inte riktigt tid för att återgå till en klubb så det känns som ett bra alternativ.

Nu sover pojkarna och jag och älskling ska krypa ner i sängen och fnissa åt igelkotts bilderna. :-)

Godnatt!

Inga kommentarer: